In May, the Johannesburg High Court barred the independent weekly Mail and Guardian from publishing a follow-up story on alleged illegal diversion of public funds through the private South African oil company Imvume to the ruling African National Congress party. In June, the gag order was lifted when the paper and lawyers for Imvume chief Sandi Majali decided to settle out of court. The settlement was reached after the revelations were aired in Parliament and reported in the press. The original article later ran in the Mail and Guardian.

This is not a UNHCR publication. UNHCR is not responsible for, nor does it necessarily endorse, its content. Any views expressed are solely those of the author or publisher and do not necessarily reflect those of UNHCR, the United Nations or its Member States.