Last Updated: Friday, 15 December 2017, 16:28 GMT

Detained website editor now facing up to five years in prison

Publisher Reporters Without Borders
Publication Date 26 June 2009
Cite as Reporters Without Borders, Detained website editor now facing up to five years in prison, 26 June 2009, available at: [accessed 16 December 2017]
DisclaimerThis is not a UNHCR publication. UNHCR is not responsible for, nor does it necessarily endorse, its content. Any views expressed are solely those of the author or publisher and do not necessarily reflect those of UNHCR, the United Nations or its Member States.

مدير موقع تقدمي معرّض للسجن لمدة خمسة أعوام

Reporters Without Borders condemns the charges of "violating public decency", "inciting crimes" and "publishing court statements still under the seal of confidentiality" that were brought against Hanevy Ould Dehah, the editor of the website Taqadoumy, on 24 June. Dehah, who has been held since 18 June, was taken to Dart Naim prison after being charged.

"We urge the authorities to explain the charges brought against Dehah, who has not yet been tried, and to produce evidence to support them," Reporters Without Borders said. "They are out of all proportion to the article that prompted his arrest. We suspect the authorities are using this prosecution to silence the website."

Dehah faces a possible five-year jail sentence when he is brought to trial, which should be within the next month.

He was arrested on 18 June at the behest of the orders of the Nouakchott prosecutor's office as a result of a complaint by presidential candidate Ibrahima Moctar Sarr, the head of the opposition Alliance for Justice and Democracy/Movement for Renovation (AJD/MR), over an article posted on Taqadoumy on 22 April.

Headlined "The sudden fortune of Ibrahima Sarr," the article referred to "the purchase by Mr. Sarr of a villa costing 30 million ouguiyas [about 83,000 euros] on the Nouadhibou road in an area known as 'university lands', one of the capital's most elegant neighbourhoods." Sarr and his family described the article as "defamatory and baseless."

More information

Search Refworld