Last Updated: Tuesday, 21 November 2017, 15:02 GMT

Freedom of the Press - Barbados (2007)

Publisher Freedom House
Publication Date 2 May 2007
Cite as Freedom House, Freedom of the Press - Barbados (2007), 2 May 2007, available at: [accessed 21 November 2017]
DisclaimerThis is not a UNHCR publication. UNHCR is not responsible for, nor does it necessarily endorse, its content. Any views expressed are solely those of the author or publisher and do not necessarily reflect those of UNHCR, the United Nations or its Member States.

Status: Free
Legal Environment: 3 (of 30)
Political Environment: 8 (of 40)
Economic Environment: 6 (of 30)
Total Score: 17 (of 100)
(Lower scores = freer)

Freedom of the press is constitutionally guaranteed, and media are generally able to operate without restrictions; however, Barbados does not have freedom of information legislation. Representatives of the ruling Barbados Labour Party (BLP) occasionally criticized the media for spreading what they said was ill-informed criticism of the government. In February, Prime Minister and BLP leader Owen Arthur publicly criticized Harold Hoyte, president of the Nation Publishing Company Ltd. and editor in chief of The Nation. Arthur said that The Nation newspaper – one of the country's two dailies – ran articles that were driven by Hoyte's "political agenda." Of the 11 radio frequencies, 3 are run by the state-owned Caribbean Broadcasting Corporation, which also operates a television station. In August, the Barbados-based Caribbean Media Corporation launched CaribVision, a new 24-hour Caribbean television channel. CaribVision is beamed to over 10 Caribbean countries and to North America. There are no government restrictions on use of the internet, which was accessed by nearly 60 percent of the population in 2006.

Copyright notice: © Freedom House, Inc. · All Rights Reserved

Search Refworld