Last Updated: Monday, 15 January 2018, 13:43 GMT

Yemeni Web sites apparently blocked

Publisher Committee to Protect Journalists
Publication Date 25 January 2008
Cite as Committee to Protect Journalists, Yemeni Web sites apparently blocked, 25 January 2008, available at: [accessed 16 January 2018]
DisclaimerThis is not a UNHCR publication. UNHCR is not responsible for, nor does it necessarily endorse, its content. Any views expressed are solely those of the author or publisher and do not necessarily reflect those of UNHCR, the United Nations or its Member States.

New York, January 25, 2008 – Several Yemeni news and opinion Web sites have apparently been blocked domestically by the government-owned Internet service provider, according to news reports and a CPJ interview.

Three Web sites became unavailable to domestic users on January 19, joining a list of at least five others that have disappeared within Yemen without explanation in recent months.

Walid al-Saqaf, founder and administrator of the news crawler YemenPortal, told CPJ today that several overseas contacts confirmed that they were still able to view his popular site even as it was unavailable domestically.

Al-Saqaf said officials with the service provider, run by the Ministry of Telecommunications, could not explain why his site was unavailable but denied deliberately blocking access. The ministry has offered no public explanation as to why the sites are unavailable.

"We are troubled by the Yemeni government's recent blocking of news and opinion Web sites," CPJ Executive Director Joel Simon said. "Such a blatant restriction on news and information shows the lengths the Yemeni government is willing to go to stifle independent and dissident news. We call on authorities to restore all blocked sites immediately."

Al-Saqaf said he believes his site may have been blocked after it posted citizen videos of a January 13 protest in the southern port city of Aden. The videos show security forces firing unprovoked at the crowd, he said, in contradiction of the government's account.

Two other sites became unavailable domestically on January 19: YemenHurr and Hour's News, according to the English-language weekly Yemen Times. Five others have disappeared in recent months for reasons that have not been explained: Hdramut, Al-Teef, Al-Yemen, AdenPress, and SoutalGnoub.

Copyright notice: © Committee to Protect Journalists. All rights reserved. Articles may be reproduced only with permission from CPJ.

Search Refworld