Last Updated: Monday, 19 February 2018, 14:34 GMT

Satellite news channel shut for seven days

Publisher Committee to Protect Journalists
Publication Date 11 September 2007
Cite as Committee to Protect Journalists, Satellite news channel shut for seven days, 11 September 2007, available at: [accessed 21 February 2018]
DisclaimerThis is not a UNHCR publication. UNHCR is not responsible for, nor does it necessarily endorse, its content. Any views expressed are solely those of the author or publisher and do not necessarily reflect those of UNHCR, the United Nations or its Member States.

September 6, 2007
Posted: September 11, 2007

Chrono Satellite Broadcast (CSB) News

The Bangladesh Telecommunications Regulatory Commission (BTRC) ordered CSB to close for seven days. BTRC said a document applying for a frequency in October 2006 was forged in order to meet a filing deadline. BTRC officials and security personnel walked in to the CSB office and switched off its transmission at 6:34pm, according to Mohammad Ali Zakir, company secretary of CSB's owner, Focus Multimedia Company Ltd. The officials also issued a show cause notice to CSB asking it to explain within seven days why the frequency allocated to CSB would not be cancelled permanently while it remained off air for seven days.

Local media speculated the forgery charges were fabricated and that the closing had more to do with CSB's broadcasting student demonstrations in Dhaka. The media reports said that in a meeting the day before the closure, officials said the station had played a "provocative role" by transmitting pictures of the violence.

Copyright notice: © Committee to Protect Journalists. All rights reserved. Articles may be reproduced only with permission from CPJ.

Search Refworld