Last Updated: Friday, 15 December 2017, 16:28 GMT

Moldova's TV council bans Rossiya 24 broadcasts

Publisher Radio Free Europe/Radio Liberty
Publication Date 5 July 2014
Cite as Radio Free Europe/Radio Liberty, Moldova's TV council bans Rossiya 24 broadcasts, 5 July 2014, available at: [accessed 17 December 2017]
DisclaimerThis is not a UNHCR publication. UNHCR is not responsible for, nor does it necessarily endorse, its content. Any views expressed are solely those of the author or publisher and do not necessarily reflect those of UNHCR, the United Nations or its Member States.

July 05, 2014

Moldova's Council for TV and Radio has suspended the broadcast license of Rossiya 24 (Russia 24) TV channel.

The council on July 4 also placed sanctions on four Moldovan broadcasters.

The council crticized the channels for "not having pluralism of opinions during news programs."

Council member Dinu Cokan said Rossiya 24 was the worst offender with analytical programs presenting only one viewpoint on the Ukrainian conflict,.

"Only one source exists," he said. "Such a TV channel should not be on the list of channels broadcasting in Moldova."

The Moscow Union of Journalists has criticized the measure.

Pavel Gusev, the union's head, told ITAR-TASS, "A ban on the transmission of Rossiya-24 channel, popular with the Russian-speaking population, is a highly unfriendly act against our media."

Based on reporting by Interfax and ITAR-TASS

Link to original story on RFE/RL website

Copyright notice: Copyright (c) 2007-2009. RFE/RL, Inc. Reprinted with the permission of Radio Free Europe/Radio Liberty, 1201 Connecticut Ave., N.W. Washington DC 20036

Search Refworld