Last Updated: Tuesday, 30 September 2014, 07:07 GMT

RFE/RL's Tajik site blocked in Tajikistan

Publisher Radio Free Europe/Radio Liberty
Publication Date 1 December 2012
Cite as Radio Free Europe/Radio Liberty, RFE/RL's Tajik site blocked in Tajikistan, 1 December 2012, available at: http://www.refworld.org/docid/50c2098b1c.html [accessed 30 September 2014]
DisclaimerThis is not a UNHCR publication. UNHCR is not responsible for, nor does it necessarily endorse, its content. Any views expressed are solely those of the author or publisher and do not necessarily reflect those of UNHCR, the United Nations or its Member States.

December 01, 2012

By RFE/RL's Tajik Service

DUSHANBE – The website of RFE/RL's Tajik Service has been blocked on the Internet in Tajikistan.

Ozodi.org has been blocked since late on November 29.

Beg Zukhurov, the head of Tajikistan's state Communications Service, confirmed the site had been blocked in an interview on November 30 with the news portal Asia-Plus.

He said the authorities acted in response to complaints from a group of concerned citizens who expressed objections about "a series of information agencies that work against the interests of Tajikistan."

"This is censorship, clear and simple," RFE/RL President Steven Korn said.

"The government wants to shut down free expression, and so they're attacking Facebook, they're attacking us, and they'll attack other sources of independent information as well," he added.

"This is a violation of the fundamental right to free speech, and governments, the media, the private sector, the human rights community and Tajik citizens should condemn it."

Several Internet providers in Tajikistan told RFE/RL that they received SMS text messages from the Communications Service on the evening of November 29 instructing them to block access to Ozodi.org.

RFE/RL has received unconfirmed reports that official, written instructions have since been issued.

The Tajik authorities have temporarily blocked numerous websites this year, including YouTube, the BBC, Asia-Plus, and Russian media sites.

Link to original story on RFE/RL website

Copyright notice: Copyright (c) 2007-2009. RFE/RL, Inc. Reprinted with the permission of Radio Free Europe/Radio Liberty, 1201 Connecticut Ave., N.W. Washington DC 20036

Search Refworld

Countries