Last Updated: Tuesday, 23 September 2014, 16:29 GMT

Attacks on the Press in 2005 - Snapshots: South Africa

Publisher Committee to Protect Journalists
Publication Date February 2006
Cite as Committee to Protect Journalists, Attacks on the Press in 2005 - Snapshots: South Africa, February 2006, available at: http://www.refworld.org/docid/47c567219.html [accessed 24 September 2014]
DisclaimerThis is not a UNHCR publication. UNHCR is not responsible for, nor does it necessarily endorse, its content. Any views expressed are solely those of the author or publisher and do not necessarily reflect those of UNHCR, the United Nations or its Member States.

In May, the Johannesburg High Court barred the independent weekly Mail and Guardian from publishing a follow-up story on alleged illegal diversion of public funds through the private South African oil company Imvume to the ruling African National Congress party. In June, the gag order was lifted when the paper and lawyers for Imvume chief Sandi Majali decided to settle out of court. The settlement was reached after the revelations were aired in Parliament and reported in the press. The original article later ran in the Mail and Guardian.

Copyright notice: © Committee to Protect Journalists. All rights reserved. Articles may be reproduced only with permission from CPJ.

Search Refworld

Countries