Last Updated: Wednesday, 01 October 2014, 14:56 GMT

Sudanese weekly heavily censored

Publisher Committee to Protect Journalists
Publication Date 25 February 2009
Cite as Committee to Protect Journalists, Sudanese weekly heavily censored, 25 February 2009, available at: http://www.refworld.org/docid/49b7be62c.html [accessed 2 October 2014]
DisclaimerThis is not a UNHCR publication. UNHCR is not responsible for, nor does it necessarily endorse, its content. Any views expressed are solely those of the author or publisher and do not necessarily reflect those of UNHCR, the United Nations or its Member States.

The Sudanese weekly Al-Maidan was not issued on February 10, 2009, because of official censorship, Abdul Qadir Muhammad, a reporter for the newspaper told CPJ in an e-mail. Muhammad wrote that the Sudanese security staff responsible for censorship omitted six articles and the banner headline on the front page and at least 10 articles in rest of the 11 pages of the newspaper.

"The leading political commentary, a piece discussing our opinion, on the conflict in Darfur and its tragic consequences and our perception of a possible model for its resolution [was deleted]," a statement from the newspaper said.

Al-Maidan is a weekly for the Sudanese Communist Party.

According to Muhammad, Al-Maidan has been a target of government censorship since November 2007. "Now it has reached a point of almost restricting all the articles without a specific criteria or reason," he wrote.

Journalists in Sudan have consistently complained about the sweeping censorship that the government has been imposing on newspapers. Several journalists have told CPJ that security officers visit newspapers on the eve of publishing and omit articles they deem detrimental to the regime.

Copyright notice: © Committee to Protect Journalists. All rights reserved. Articles may be reproduced only with permission from CPJ.

Search Refworld

Countries