Last Updated: Friday, 19 September 2014, 13:55 GMT

Attacks on the Press in 2007 - Snapshots: Saudi Arabia

Publisher Committee to Protect Journalists
Publication Date February 2008
Cite as Committee to Protect Journalists, Attacks on the Press in 2007 - Snapshots: Saudi Arabia, February 2008, available at: http://www.refworld.org/docid/47c5679ec.html [accessed 21 September 2014]
DisclaimerThis is not a UNHCR publication. UNHCR is not responsible for, nor does it necessarily endorse, its content. Any views expressed are solely those of the author or publisher and do not necessarily reflect those of UNHCR, the United Nations or its Member States.

In August, the Saudi government banned the distribution and sale of the popular London-based daily Al-Hayat for four days due to coverage of sensitive issues in the paper's local edition, a source at the paper told CPJ. An Al-Hayat source told Reuters that the Information and Culture Ministry had set "conditions" for lifting the ban, but the paper refused to comply. The Associated Press reported that the ban may have been triggered by an article about a Saudi member of the al-Qaeda-affiliated Islamic State of Iraq and his close connection to clerics in the kingdom. The pan-Arab paper is owned by Prince Khaled Bin Sultan, the eldest son of Crown Prince Sultan bin Abdul Aziz.

Copyright notice: © Committee to Protect Journalists. All rights reserved. Articles may be reproduced only with permission from CPJ.

Search Refworld

Countries