Last Updated: Friday, 21 November 2014, 13:47 GMT

BBC and VOA Web sites banned in China

Publisher Committee to Protect Journalists
Publication Date 16 December 2008
Cite as Committee to Protect Journalists, BBC and VOA Web sites banned in China, 16 December 2008, available at: http://www.refworld.org/docid/496b6e85c.html [accessed 23 November 2014]
DisclaimerThis is not a UNHCR publication. UNHCR is not responsible for, nor does it necessarily endorse, its content. Any views expressed are solely those of the author or publisher and do not necessarily reflect those of UNHCR, the United Nations or its Member States.

In response to reports today that the BBC's Chinese language news site and Voice of America in Chinese have been banned in China, we issued this statement.

"It's clear that China has no intention of fulfilling the hopes it raised when it was awarded the 2008 Olympic Games that the Chinese media universe would enter a period of expansion. Instead, all we have seen is a continuation of the same narrow policies of official resistance and restriction of foreign and local media," said Bob Dietz, CPJ's Asia program coordinator.

December 16, 2008 12:33 PM ET

Copyright notice: © Committee to Protect Journalists. All rights reserved. Articles may be reproduced only with permission from CPJ.

Search Refworld

Countries