Last Updated: Wednesday, 23 April 2014, 10:56 GMT

Attacks on the Press in 2006 - Snapshots: Armenia

Publisher Committee to Protect Journalists
Publication Date February 2007
Cite as Committee to Protect Journalists, Attacks on the Press in 2006 - Snapshots: Armenia, February 2007, available at: http://www.refworld.org/docid/47c5675d35.html [accessed 23 April 2014]
DisclaimerThis is not a UNHCR publication. UNHCR is not responsible for, nor does it necessarily endorse, its content. Any views expressed are solely those of the author or publisher and do not necessarily reflect those of UNHCR, the United Nations or its Member States.

On May 25, authorities denied independent television station A1+ a broadcasting license for the 12th time. According to press reports, the National Commission on Television and Radio justified the rejection by saying that competitors submitted stronger bids. A1+ said the refusal was politically motivated and appealed to the European Court of Human Rights. The court could urge Armenia to reconsider.

Arman Babadzhanian, editor-in-chief of the opposition daily Zhamanak Yerevan, was arrested on June 26, days after publishing an article that questioned the independence of the Yerevan prosecutor's office, according to CPJ sources. Babadzhanian was charged with forging documents to escape military service; the journalist did not dispute the allegation but said the charge was pressed in retaliation for his work. On September 8, a district court in Yerevan sentenced Babadzhanian to four years in prison, according to the U.S. government-funded Radio Free Europe/Radio Liberty. The defense filed an appeal in September.

Copyright notice: © Committee to Protect Journalists. All rights reserved. Articles may be reproduced only with permission from CPJ.

Search Refworld

Countries