Last Updated: Tuesday, 16 September 2014, 13:37 GMT

European satellite provider cuts off Iranian TV

Publisher Radio Free Europe/Radio Liberty
Publication Date 15 October 2012
Cite as Radio Free Europe/Radio Liberty, European satellite provider cuts off Iranian TV, 15 October 2012, available at: http://www.refworld.org/docid/50890731c.html [accessed 17 September 2014]
DisclaimerThis is not a UNHCR publication. UNHCR is not responsible for, nor does it necessarily endorse, its content. Any views expressed are solely those of the author or publisher and do not necessarily reflect those of UNHCR, the United Nations or its Member States.

October 15, 2012

A leading European satellite provider has taken 19 Iranian television and radio broadcasters off the air.

Satellite provider Eutelsat and media services company Arqiva said the decision has been made because of "reinforced" European Union sanctions aimed at punishing human rights abusers.

People in Iran still have access to most of the channels operated by Iranian state broadcaster IRIB, but the channels are no longer broadcast in Europe and elsewhere.

Iran's English-language Press TV, Farsi-language channels for Iranian expatriates, and Arabic-language offerings, including the news channel Al-Alam, are among the channels cut by the Eutelsat decision.

With reporting by AP

Link to original story on RFE/RL website

Copyright notice: Copyright (c) 2007-2009. RFE/RL, Inc. Reprinted with the permission of Radio Free Europe/Radio Liberty, 1201 Connecticut Ave., N.W. Washington DC 20036

Search Refworld