Last Updated: Wednesday, 24 December 2014, 12:47 GMT

Tajik official's son wins libel case

Publisher Radio Free Europe/Radio Liberty
Publication Date 25 February 2013
Cite as Radio Free Europe/Radio Liberty, Tajik official's son wins libel case, 25 February 2013, available at: http://www.refworld.org/docid/513dd1c5a.html [accessed 26 December 2014]
DisclaimerThis is not a UNHCR publication. UNHCR is not responsible for, nor does it necessarily endorse, its content. Any views expressed are solely those of the author or publisher and do not necessarily reflect those of UNHCR, the United Nations or its Member States.

February 25, 2013

By RFE/RL's Tajik Service

DUSHANBE – A son of the head of Tajikistan's State Railway Company has won a libel case against the weekly newspaper "Imruznews."

The Ismoili Somoni District Court in Dushanbe has ruled that the privately held newspaper must pay 50,000 somonis ($8,000) to Rustam Hukumov for damaging "his honor and dignity."

The court also required the weekly to publicly apologize for its article titled "Hukumov and Bakiev Became Headaches For Their Fathers."

It compared Hukumov with the son of ousted Kyrgyz leader Kurmanbek Bakiev.

Both Bakievs are wanted on corruption charges.

The newspaper's lawyer, Gulchehra Holmatova, told RFE/RL that she plans to appeal the court's decision.

She said the trial was held behind closed doors, which was a violation of procedural regulations for such cases.

Link to original story on RFE/RL website

Copyright notice: Copyright (c) 2007-2009. RFE/RL, Inc. Reprinted with the permission of Radio Free Europe/Radio Liberty, 1201 Connecticut Ave., N.W. Washington DC 20036

Search Refworld

Countries