Last Updated: Monday, 18 December 2017, 09:48 GMT

Moscow denounces Latvian ban on Russian news agency

Publisher Radio Free Europe/Radio Liberty
Publication Date 30 August 2015
Cite as Radio Free Europe/Radio Liberty, Moscow denounces Latvian ban on Russian news agency, 30 August 2015, available at: http://www.refworld.org/docid/561d03d1c.html [accessed 18 December 2017]
DisclaimerThis is not a UNHCR publication. UNHCR is not responsible for, nor does it necessarily endorse, its content. Any views expressed are solely those of the author or publisher and do not necessarily reflect those of UNHCR, the United Nations or its Member States.

August 30, 2015

Russia says Latvia's refusal to allow a Russian state news agency to open a bureau in the Latvian capital, Riga, is a case of discrimination.

The Russian Foreign Ministry said in a statement on August 29 that the Organization for Security and Cooperation in Europe (OSCE) should investigate Latvia's denial to Rossia Segodnya to open an office.

The statement said Latvia said it would not give approval for the bureau to Rossia Segodnya because the agency's content is contrary to the Latvian Constitution.

Rossia Segodnya is an umbrella organization for the RIA Novosti and Sputnik news operations, which are led by Kremlin insider Dmitry Kiselyov, a top Russian critic of Western countries.

Latvia, a former Soviet republic that is now an EU member, has a large Russian-speaking minority.

It banned Russian state television broadcasts for several months in 2014.

Based on reporting by AP and RIA Novosti

Link to original story on RFE/RL website

Copyright notice: Copyright (c) 2007-2009. RFE/RL, Inc. Reprinted with the permission of Radio Free Europe/Radio Liberty, 1201 Connecticut Ave., N.W. Washington DC 20036

Search Refworld